تنیس و اینا....
تنیس و اینا....
همه چیز راجع به تنــــــیــس!

گریپ غربی

یک بار دیگر از گریپ شرقی شروع کنید. این بار مچ خود را کمی به سمت راست بالای  دسته راکت بچرخانید. حرکت به سمت راست را تا جایی ادامه دهید که به گریپ نیمه غربی برسید. حال مچ خود را بیشتر بچرخانید تا کف دست شما کاملا در سطح زیر دسته قرار گیرد (شکل 1-5) آیا این گریپ به نظر غیرعادی می‌آید؟ بله گریپ غربی کمی غیرعادی است اما برخی بازیکنان یاد می‌گیرند که چگونه با این گریپ بازی کنند و در این زمینه بسیار هم موفق هستند. گریپ غربی به ویژه برای افرادی بسیار محبوب است که در بیس‌لاین می‌ایستند و از یک وضعیت باز ضربه می‌زنند. این گریپ برای ضربه چرخش بالایی و گرفتن توپهایی مرتفع عالی می باشد.

(شکل 1-5)

آموزش گام به گام تنیس (4)

اما این مسئله کلی است. استفاده از این گریپ در مورد توپهای کم ارتفاع و توپهای دورتر از دست فورهند مشکل‌ساز است. همچنین بازیکنان گریپ غربی زمان زیادی را صرف ایجاد تطابق با گریپهای معمول ضربه والی می‌کنند. بدون اینکه دلیل کافی داشته باشید از گریپ غربی استفاده نکنید. ممکن است در روند یک امتیاز زمانی که انتقال به گریپ غربی برای تولید ضربه‌ای قدرتمند با حداکثر چرخش بالایی و یا در ضربات مرتفع مورد نیاز باشد فرصت استفاده از این گریپ به وجود آید ، گذشته از این مسائل بهتر است شما با یک گریپ شرقی و یا نیمه غربی شروع کنید.

گریپ اروپایی

یکی دیگر از انواع گریپها که باید در اینجا ذکر شود گریپ اروپایی است (شکل1-6) همان‌طوری که راکت را با گریپ شرقی در دست می‌گرفته‌اید راکت را به صورت عمود بر زمین نگه دارید و با آن دست دهید، به نحوی که کف دست شما روی راکت بخوابد اما به جای اینکه مچ خود را به سمت راست بچرخانید (برای افراد راست دست) آن را کمی به سمت چپ چرخش دهید تا مچ ‌تان دقیقا در بالای دسته راکت قرار گیرد. انگشت شست شما طوری روی گریپ بخوابد که قسمت کناری راکت مماس با مخروط کف دستتان باشد.

(شکل 1-6)

آموزش گام به گام تنیس (4)

 

اگر شما یک بازیکن چپ‌دست هستید مچ خود را از چپ به راست فورهند شرقی حرکت دهید تا درست در بالای دسته قرار گیرد. حال متوجه شدید؟ این گریپ را حدالامکان برای ضربات زمینی به کار نبرید چرا که روشهای بسیار بهتر و راحت‌تری برای این ضربات وجود دارند اما فراموش نکنید که اطلاع از گریپ اروپایی برای ضربات سرویس و والی مفید خواهد بود.

شما قصد استفاده از هر نوع نحوه گرفتن را که داشته باشید روشهای آشنا سازی مختلفی برای این کار وجود دارند که تنها نیاز شما، راکت و یک توپ تنیس است. ساده‌ترین این روشها دریبل توپ روی زمین با استفاده از راکت است البته در حالی که راکت را به گرفتن غربی و یا نیمه غربی گرفته باشید. دریبل توپ با راکت عملی است که شما آن را بدون هیچ‌گونه تفکری انجام خواهید داد ، این کار را می‌توان در زمان استراحت و یا فراغت از فعالیت انجام داد. برای جالب‌ترین شدن این فعالیت توپ را در طول خطوط زمین دربیل بزنید و یا راکت خود را برگردانید و توپ را به‌ جای پایین به سمت بالا بزنید. اگر بتوانید حدود 100 دربیل به سمت بالا و یا پایین را بدون هیچ خطایی انجام دهید آن را آموخته‌اید وحال آماده ورود به مرحله جدیدی هستید.


ادامه ی مطلب و ببینید..... ضرر نمیکنیدا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, توسط j.lo